Klachten

Alle medewerkers van Herlaarhof willen het beste voor jou en doen hun best om de behande­ling op Herlaarhof zo goed mogelijk te laten verlopen. Toch kunnen er misverstanden ontstaan, je kunt ergens ontevreden over zijn of het ergens niet mee eens zijn. Je vindt bijvoorbeeld dat de behandelaar zijn afspraken niet nakomt of je bent het niet eens met de gekozen behandeling. Als je het ergens niet mee eens bent, horen we dat graag zo snel mogelijk, dan kunnen we daar iets aan doen, vaak kom je er samen wel uit!

Als je een probleem hebt, kun je het op verschillende manieren aanpakken. Je kunt het probleem (samen met je ouders) bespreken met de desbetreffende medewerker of met de behandel­coördinator. Soms kan het probleem direct opgelost worden. Verder kun je het probleem (telefonisch) melden bij de manager. De manager zal samen met jou proberen om tot een oplossing te komen.

De klachtenfunctionaris
Als je een klacht hebt en niet (meer) in gesprek met je hulpverlener wilt of durft, dan kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris. Deze kan jou informeren over de klachtenregeling en bemiddelen tussen jou en de behandelaar. Dit staat in de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg. Uit de praktijk blijkt dat een goed gesprek tussen de cliënt en de hulpverlener het beste werkt. Uiteraard kun je de klacht ook indienen bij de klachtencommissie van Reinier van Arkel.

Lees meer over de  Klachtenregeling van Herlaarhof of lees het uitgebreide klachtenregelement.

PVP
De pvp (patiëntenvertrouwenspersoon) helpt je als je een vraag of een klacht hebt. Hij geeft je tips en advies en weet ook alles van jouw rechten bij Herlaarhof. De pvp staat altijd achter jou en mag niets doorvertellen. De pvp is geen medewerker van Herlaarhof, maar werkt voor een landelijke stichting. De pvp van Herlaarhof is Ingrid Peters van Stichting PVP. Meer informatie over de pvp vind je op www.pvp.nl.

Heb je te maken met zorg voor de jeugd? Wil je advies, heb je een vraag of een klacht?
De vertrouwenspersonen helpen je verder! Zorgbelang Brabant voert het vertrouwenswerk uit in samenwerking met het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ). Bel, als je voor het eerst contact opneemt met een vertrouwenspersoon, naar het landelijke nummer van het AKJ, 088 - 555 10 00. Stuur een e-mail naar info@akj.nl of vul het contactformulier in op www.akj.nl/contact.

Als je al contact hebt gehad met een vertrouwenspersoon van Zorgbelang Brabant, kun je op maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur bellen naar de betreffende medewerker. De VP (vertrouwenspersoon) voor Herlaarhof Jeugdhulpverlening is Denise van Berlo. Meer informatie over deze vp vind je op: www.zorgbelang-brabant.nl/vertrouwenspersonen-jeugdhulp. Je kunt ook mailen: vertrouwenspersonen@zorgbelang-brabant.nl.


Stuur door
  1. *
*Verplichte velden
Deel op

Meer over Herlaarhof

Contact

Voor informatie over aanmelden bij Herlaarhof en het behandelaanbod is het volgende telefoonnummer beschikbaar: 073 - 658 53 33
Voor overige vragen kun je contact opnemen met de desbetreffende locatie.

  • Colofon
  • Herlaarhof is onderdeel van Reinier van Arkel