Klachten

Alle medewerkers van Herlaarhof willen het beste voor jou en jouw ouders en doen dan ook hun best om voor jou de behandeling zo goed mogelijk te laten verlopen. Toch kunnen er misverstanden ontstaan. Je kunt bijvoorbeeld ontevreden zijn over of het er ergens niet mee eens zijn in je behandeling. Er zijn verschillende dingen die je kunt doen wanneer je klachten hebt over je behandeling.

Praten met je behandelaar
Je kunt altijd met je behandelaar praten over je klacht. Voor je behandelaar is het fijn om te horen wat er speelt, zodat hij of zij samen met jou kan zoeken naar een oplossing. Je behandelaar wordt nooit boos als je vertelt dat je een klacht hebt.

Contact opnemen met de klachtenfunctionaris
Je kunt je klacht aan de klachtenfunctionaris vertellen. De klachtenfunctionaris is iemand die je helpt bij het oplossen van een klacht.
De klachtenfunctionaris van Herlaarhof is Wilma de Visser.
Mobiel nummer: 06 83 04 18 87 (ook bereikbaar via Whatsapp)
E-mail adres: klachtenfunctionaris@reiniervanarkel.nl

Contact opnemen met een vertrouwenspersoon
Het kan ook zijn dat je bijvoorbeeld van te voren je klacht met een persoon wil bespreken die niets te maken heeft met Herlaarhof. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat je het lastig vindt om je klacht te bespreken. Dan kun je contact opnemen met een vertrouwenspersoon.

Wil je met een vertrouwenspersoon jeugd spreken, dan kun je terecht bij het Advies en Klachtenbureau Jeugdzorg. Hier werken mensen die heel goed naar je kunnen luisteren en kunnen vertellen wat je rechten en mogelijkheden zijn. 
- Het telefoonnummer is 088-555 10 00.
- Je kunt ook mailen naar info@akj.nl
- Via de website kan je chatten met een medewerker. De chat is open van maandag t/m donderdag van 16:00-20:00 uur en op vrijdag van 15:00-17:00 uur.

Ben je opgenomen op de kliniek van Herlaarhof?
Wanneer je bent opgenomen in een kliniek van Herlaarhof is het ook mogelijk om de Patiëntenvertrouwenspersoon (pvp) te vragen om hulp. De patiëntvertrouwenspersoon is niet in dienst van Herlaarhof en kan zo zonder oordeel naar je luisteren. Wil je met de patiëntenvertrouwenspersoon spreken, dan kun je terecht bij Julius van Tongeren.
Julius van Tongeren werkt van maandag tot en met donderdag en is te bereiken op 06 30 59 48 88 (ook bereikbaar via Whatsapp) of via j.van.tongeren@pvp.nl.

Verplichte zorg (zonder opname)
Als je verplichte zorg krijgt, maar niet bent opgenomen in een kliniek kun je contact opnemen met de Helpdesk van de Stichting PVP. Zij zijn te bereiken via 0900 444 8888 of helpdesk@pvp.nl. Ook kun je via de website chatten met een medewerker.

Stuur door
  1. *
*Verplichte velden
Deel op

Meer over Herlaarhof

  • Colofon
  • Herlaarhof is onderdeel van Reinier van Arkel